Vi har jo ikke råd til at arbejde med leverandører, der ikke kan deres kram.
Christian Bak
Køkkenchef, Carnegie
Vi valgte dem, fordi det etiske er på plads og fordi det er mennesker, der har noget viden, som er veldokumenteret. I Fritz tilfælde hans barista karriere. Det gir en sikkerhed for, at det er seriøse mennesker. Vi har jo ikke råd til at arbejde med leverandører, der ikke kan deres kram.
Det handler rigtig meget om garanti. I virkeligheden handler det sidst om prisen. Det er et privilegie for os, at arbejde med kvalitet og ikke kun kigge på pris. Man ved jo godt, hvad tingene koster.
Helt frit fra leveren tænker jeg, at det er nogle ordentlige mennesker, der er søde og troværdige.
Da jeg ledte efter en ny kaffeløsning, søgte jeg i markedet og det virker som det vilde vesten. Der er så stor avance på, så der er nogle dodgy typer, som lover guld og grønne skove mod alle mulige garantier. Fritz derimod er en helt anden type, hvor det handler om kvalitet, og om at levere et ordentligt produkt.
De er meget mere gennemskuelige i, hvad de kan tilbyde og det kunne jeg virkeligt godt li’. God og frisk kaffe, som smager godt og fantastisk service. Vi har lært dem at kende hen ad vejen og fået et ret godt og gensidigt respektfuldt forhold. Vi går begge op i kvalitet, så det hænger godt sammen. Vi har arbejdet sammen i tre år nu.
Der er kommet nogle supergode maskiner på markedet. Schweiziske Eversys og det funker. Vi skiftede til Storm, fra vores tidligere kaffeløsning, der bare ikke smagte godt. Samtidig med at det er en vanvittig dyr løsning, vi havde. Så uanset hvilken kvalitetsløsning vi ville vælge, ville den blive billigere. Vi havde nu muligheden for at løfte kvaliteten og få det billigere på samme tid.
Vores medarbejdere er bl.a. børsmæglere og de går op i kaffe. De gad ikke drikke det vi havde, så de rendte på gaden efter god kaffe og brugte dyr tid på det. Derfor var det en win win for alle, at få den rigtige kaffeløsning, for vi skulle have folk til at blive på kontoret. Vi er meget tilfredse nu. Kaffe og mad er et af de sidste store personalegoder. Vi ønsker at give medarbejderne forståelsen for, at virksomheden passer på dem og det får dem til at værdsætte arbejdspladsen.
Vi holder rigtigt mange kundemøder i huset. I omegnen af 50.000 mødepakker om året og de skal jo alle sammen ha’ kaffe. Så det er et signal at sende, at der er ordentlig kaffe hos os. En kaffemaskine der laver 300 cappuccinoer om dagen, må ikke gå ned, da det skaber en horde af mennesker ved maskinen, der ikke får kaffe, så nedetid er crucial. Og her kunne Coffee by Storm garantere en kort nedetid.
Med de Schweiziske maskiner er det supergodt, for de er bygget op af moduler og på telemetri, som gør at Coffee by Storm automatisk får melding, hvis der er problemer. Det betyder, at der er ekstrem lav nedetid på maskinerne.
Mit job er, at levere noget godt, ikke noget billigt. Der er alt for mange rundt omkring, der tror man kan få noget godt til ingen pris. Der er jo altid én, der kommer til at betale. Man skal lave en aftale, hvor alle er glade. Vi er glade og jeg tror også Coffee by Storm er glade for os som kunder.