Langt fra bunden.
Og langt fra gennemsnittet.

 

Kenneth Villum Andersen
Servicechef, Artelia

Det første jeg tænker er vel kvalitet. Langt fra bunden. Sådan vil jeg udtrykke det. Det, er det billede jeg har. Det er en virksomhed der er langt fra bunden og fra gennemsnittet og de leverer en god kvalitet. Det er derfor vi har valgt dem. Vi har ikke en historik med, at vi går efter et øvre marked. Vi har ikke guldrandede vandhaner og den slags. Vores domicil antyder ikke, at det er den type samarbejdspartnere, vi engagerer os med.

Men vi vil gerne have en vis kvalitet og da jeg i sin tid var rundt med vores køkkenchef og prøve markedet lidt af, eller rettere meget af, fandt jeg ud af, at langt fleste vil ramme sådan et mellemsegment eller lige over mellemsegmentet af kaffeleverandører og de vil gerne være billigst muligt. Men der var ikke rigtigt nogen, der ville gå den ekstra meter. Udover Coffee by Storm. Det var helt tydeligt, at det var det, de tilsigtede med deres virksomhed. Og jeg synes jo, at priserne også afspejler, at de har ramt rigtigt, for de ligger ikke langt fra mellemsegmentet prismæssigt. Så det er ikke, fordi de bare er dyrere og bedre, for man får jo som regel, hvad man betaler for. Jeg synes i deres tilfælde, at det er engagementet, der gør, at de bare er bedre.

Det er vigtigt med en højkvalitetsløsning, fordi vores virksomhed sigter efter at være markedets bedste arbejdsplads. Vi vil være den bedste rådgivende ingeniørvirksomhed i Danmark og vores medarbejdere er forkælede. Og det skal de være. Vi vil gerne gøre alt hvad vi kan, udover løn selvfølgelig, for at de føler sig både velkomne, godt tilpas og forkælede på arbejdet. Det kan man gøre på mange måder og kaffe er en af metoderne som vægtes meget højt hos medarbejderne. Det er en vigtig ingrediens i arbejdsdagen, i hvert fald for vores medarbejdere.

Det vigtigste med maskinerne er driftssikkerhed, at rengøringen ikke er for kompliceret, at den er simpel og nem at vedligeholde og at kvaliteten på det produkt, der kommer ud, er ensartet og i top hver gang.

Jeg havde tre ting, som jeg gik efter, da jeg var rundt. Jeg tror vi besøgte 25 eller 30 virksomheder i sin tid, da vi skulle ud og mærke efter og jeg fik også tilbud fra de fleste, men for os var det vigtigt, at leverandøren både kunne levere et ordentligt kaffeudbud, et ordentligt sortiment af maskiner og at de havde en god service. De skulle kunne det hele, for vi ville ikke ringe til 2 forskellige virksomheder. En for at få kaffe og en for at få service. Det skulle være en virksomhed, der kunne stå inde for hele sit produkt. Og det kunne Coffee by Storm. Det var der sikkert også andre der kunne, men det vi oplevede var, at de haltede på et af punkterne. Det kunne være, at de kun havde 2 slags kaffe og sagde at det er den I skal ha’ og det kan godt være de synes det, men hvis vores ansatte ikke synes det, så skal de kunne tilbyde noget andet.

I Coffee by Storms tilfælde er det de dedikerede mennesker. De vil det her, de har gejsten og evnerne, og man bliver revet helt med. Og det er uden, det er en lang salgstale, man bli’r smurt ind i. I vores tilfælde kom de ud og gav deres bud på, hvordan det skulle være og så havde vi de sidste justeringer og der var ikke noget primadonna.

Billede fra Moe kontor

Tilmeld dig vores nyhedsbrev